وبلاگ

کارهایی که باید برای جا باز کردن کفش چرم اصل انجام دهید

گشاد کردن کفش چرم طبیعی

برای جا باز کردن کفش چرم چه کار کنیم؟

گاها هنگام خرید کفش چرم اصل به این مشکل بر میخوریم که سایز دقیق مناسب با اندازه پا پیدا نمیشود. در این حالت ممکن است فروشنده کفش چرم برای خرید کفش چرم تنگ اصرار کند. یا این ادعا را داشته باشد که کفش چرم طبیعی پس از مدتی استفاده جا باز میکند! منظور از جا باز کردن کفش چرم طبیعی همان افزایش سایز به صورت جزئی است یا همان گشاد تر شدن کفش چرم است. البته کاملا طبیعیست که به این ادعا شک کنید و این سوال برایتان پیش آید که آیا واقعا کفش چرم جا باز می کند؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنم بله! کفش چرم طبیعی پس از مدتی پوشیدن جا باز میکند.

 

البته گاها پیش می آید که بسیاری از افراد از خرید کفش چرم طبیعی منصرف می شوند. چرا که از نظر آن ها جا باز کردن کفش چرم اصل ادعایی بیش نیست و امکان ندارد. این یک تفکر غلط است که فکر کنیم امکان گشاد شدن کفش چرم وجود ندارد. بسیاری از مواقع به دلیل استفاده بیش از اندازه از کفش چرم طبیعی این احتمال پیش می آید که کفش چرم کمی از اندازه قبلش گشادتر شود.

آیا کفش چرم جا باز میکند؟

روش هایی وجود دارند که به صورت سریع تر برای افزایش جزئی سایز کفش چرم اقدام کنیم. افزایش سایز کفش چرم طبیعی به صورت پوشیدن روزانه کمی زمان بر است. به همین دلیل روش های جایگزینی به عنوان سریعترین روش افزایش سایز کفش وجود دارد که در این مقاله به آن ها میپردازیم.

روش های افزایش سایز کفش چرم طبیعی بدون آسیب به شکل کفش چرم

همانطور که عرض کردیم برای افزایش سایز با کمک این روش ها، آسیبی به شکل ظاهری کفش چرم طبیعی نمی رسد. به همین دلیل بدون نگرانی میتوانید این روش ها را برای جا باز کردن کفش چرم طبیعی خود انجام دهید.

روش اول استفاده از سشوار برای افزایش سایز کفش چرم است. در این روش شما باید یک جفت جوراب ضخیم را بپوشید. سپس با کمک سشوار داخل کفش چرم خود را گرم کنید. البته دقت کنید برای گرم کردن کفش چرم به کمک سشوار تنها 30 ثانیه این عمل امکان پذیر است. سپس کفش چرم خود را بپوشید و کمی راه بروید. البته نکته ی مهم در این روش این است که حتما به بخش بافت کفش و یا چسب هایی که وجود دارد دقت کنید تا از این مناطق کفشتان دچار آسیب نشود.

روش دیگری که برای جابازکردن کفش چرم طبیعی میتوانید امتحان کنید؛ استفاده از روزنامه باطله است. در این روش روزنامه باطله را مچاله کرده و آن را درون کفش تان قرار دهید. البته نکته ی مهم این روش نیز این است که می بایست قبل از قرار دادن روزنامه درون کفش، آن را خیس کنید. البته بهتر است هنگام قرار دادن روزنامه ی خیس درون کفش به ظاهر کفش نیز توجه کنید. چرا که در این صورت میتوانید با حفظ ظاهر زیبای کفش خود از خراب شدنش جلوگیری کنید.

استفاده از روزنامه خیس برای جا باز کردن کفش چرم

جابازکردن کفش چرم با جو

روش سوم برای جا باز کردن کفش، استفاده از دانه های جو می باشد. در این روش میتوانید با کمک جو کفش تان را کمی گشاد کنید. این روش برای جاباز کردن کفش از روش های قدیمی می باشد که همیشه هم نتیجه ی رضایت بخشی دارد.

برای گشاد کردن کفش با کمک جو باید کفشتان را با جو پر کنید. سپس روی جوها آب بریزید و به مدت 24 ساعت منتظر باشید تا کفشتان به کمک تورم جوها جا باز کند. سپس به راحتی جوها را از کفشتان تخلیه کرده و از کفش چرم اندازه پا خود لذت ببرید.

روش استفاده از الکل مالشی برای گشاد کردن کفش چرم طبیعی

این روش بسیار ساده بوده و یکی از روش های جالب برای افزایش سایز کفش است. در این روش تنها می بایست ترکیبی از الکل مالشی و آب تهیه کنید. برای درست کردن محلول الکل مالشی، دقت کنید که میزان ترکیب هر دو ماده به صورت مساوی باشد. یعنی 50 درصد الکل مالشی و 50 درصد مابقی آب باشد. سپس با اسپری کردن الکل مالشی به بخش داخلی چرم، کفشتان را گشاد کنید. البته در این روش نیاز است تا کمی حوصله به خرج بدهید. دقت کنید که باید پس از هر بار خشک شدن کفش چرم مجدد از اسپری محلول الکل مالشی به داخل کفش اسپری کنید. البته این کار را تا جایی ادامه دهید که کفش اندازه پا شما شود.

گشاد کردن کفش چرم طبیعی با روش انجماد!

در این روش تنها کاری که لازم است انجام دهید، قرار دادن کفش چرم در داخل یک نایلون است. سپس درون کفش خود نایلونی قرار داده و آن را با آب پر کنید. بهتر است به قدری آب داخل کفش بریزید که همه ی مناطق آن را پر کند. سپس با کفش را درون فریزر قرار دهید. با این روش به محض یخ زدن آب و افزایش حجم آن، شکل کفش نیز تغییر کرده و گشاد تر می شود. دقت کنید که نایلون خارجی که دور تا دور کفش را می پوشاند برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به کفش است. با این روش هم از کفش خود مراقبت می کنید و هم با افزایش سایز کفش به راحتی میتوانید بدون زخمی شدن پا، به پیاده روی بپردازید.

استفاده از سیب زمینی برای کفش چرم!

برای جا باز کردن کفش و رفع بوی بد کفش میتوانید از یک عدد سیب زمینی نیز استفاده کنید. در این روش براحتی میتوانید بدون دردسر سیب زمینی را درون کفش قرار داده و تا مدتی کفش را به حالت خود رها کنید. در این روش نیز بهترین کار این است که سیب زمینی را پوست بکنید و سپس درون کفش قرار دهید. مدت زمان مورد نیاز برای قرار دادن سیب زمینی درون کفش، حدود یک شب است.

قالب کفش برای افزایش سایز کفش چرم اصل

برای جا باز کردن کفش روش دیگری نیز وجود دارد که خانگی نیست. با این روش می بایست کفش چرم خود را به کمک یک عدد قالب کفش تفییر سایز دهید. قالب کفش چرم، پیچ های متنوعی دارند که طول، عرض و ارتفاع کفش را میتوانند اندازه گیری کرده و سایز کفش را بزرگتر کنند. البته این روش زمان بر می باشد. چرا که لازم است چند روزی کفش چرم را در همان حالت روی قالب قرار داد تا اندازه ی کفش تغییر کند. افرادی نیز هستند که برای افزایش سایز کفش چرم از روغن و یا اسپری خاصی استفاده میکنند تا سرعت تغییر سایز کفش را افزایش دهند. البته این مورد نیز ممکن است تا برای جا باز کردن کفش و افزایش سرعت آن از اسپری محلول آب و الکل و یا حتی استفاده از روغن های مخصوص را امتحان کنید.

گشاد کردن کفش چرم طبیعی

در صورتی که به هیچ کدام از روش های بالا علاقه ای ندارید و یا حتی فرصت انجام آن را ندارید در خانه پیاده روی کنید! در این روش که ساده ترین روش افزایش سایز کفش چرم است، میتوانید بدون نیاز به هیچ ماده خاصی، جوراب پوشیده و سپس کفش بپوشید. پس از آن میتوانید برای چند ساعت در خانه قدم بزنید. پس از گذشت چند روز به سادگی شاهد افزایش سایز کفشتان خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید